Tuesday 10 November 2015

社會雕塑 No 5/首爾.釜山Social sculpture No 5/Seoul, Busan




社會雕塑  No 5/首爾.釜山
 Social sculpture No 5/Seoul Busan

地點:Av Pavillion,SeoulKorea
          Yogiga gallery,SeoulKorea
          Rainbow Performance art Project,Busan 


Korea

社會雕塑系列作品,為葉育君自2011年來,針對所處的不同的國度或城市,以藝術家的感知能力,提出對當時社會、生活重要議題之反省,並且運用當地生活的元素作為取材材料,將自己的身體作為雕塑的本體、土地做為基座,民眾互動、參與為可變動的可能性,這個由社會變動中的因素作為主體,故命名為社會雕塑。

不用去紐約巴黎,一樣國際化
Without going to new york and paris,Life could be internationalized

這是我上個月去上海表演時
This is the last month when I went to Shanghai do performances

看了一位中國藝術家 陳真的展覽名稱
I saw this exhibition of name Chinese artist Chen Zhen

內容是在說這十幾年來,上海國際化過程下的改變的犧牲
it's talking about the last ten years, Shanghai the sacrifice under process of change internationalization



這個月,十月我來到同樣邁向國際化的強國-韓國
This month, October Also into the international power KOREA


我要說一個關於馬兒很辛勤工作的故事
I want to told a story about a very hard-working horse

我是一隻馬
一隻辛勤工作的馬
I was a horse
A hard-working horse

騎著掃把飛翔
Riding a broom to fly

我是一個家庭主婦
將家裡打掃得乾乾淨淨
I am a housewife
The home was clean sweep

我是一個工人
幫人建造美麗的家園
韓國是我的家
I am a worker
To help people build a beautiful house
Korean is my home

我來到了首爾大城市,
I came to the big city-Seoul,
人們很匆忙
People are in a hurry
這裏的科技先進,
Here's advanced science and technology,
這裏的人倍感壓力
People here are feeling the pressure
為了閃避都躲起來
To dodge are hiding
或喝了酒在電梯間吐了
Or drunk in the elevator spit

Let's sing a song
讓我們來唱一首歌

我是忍者,現在是21世紀
I'am a ninja in the 21 st century